dinsdag 23 juni 2015

meerijdplankje

Vandaag ben ik op kraamvisite geweest. Het was hun tweede kindje. Ik had gevraagd wat ze wilden hebben en ze hadden gevraagd om een meerijdplankje.

Voor degenen die geen kinderen hebben: een meerijdplankje is een klein plankje op wieltjes. Die hang je aan je kinderwagen. Daar kan je oudere kind dan op gaan staan.Hij staat dan tussen jou en de wagen in en rijdt lekker makkelijk mee. Ideaal voor als je even gaat wandelen of de stad in gaat.

Ik heb hem zelf vroeger ook gebruikt. En dan nog een kind op zijn fietsje ernaast. Een hele organisatie, maar het heeft ook wel iets bijzonders. Je voelt hoeveel verantwoordelijkheid je draagt en je voelt ook hoe veilig je kind zich voelt. Vol vertrouwen laat hij zich door je leiden.

Toen ik daar vanmiddag zat, bedacht ik me dat we allemaal soms weleens zo'n meerijdplankje zouden kunnen gebruiken. Even meerijden met iemand en erop vertrouwen dat het goed gaat komen. Net zolang tot je sterk genoeg bent om het weer helemaal zelf te doen.

Life-Coaching is een heel geschikt meerijdplankje. Je hebt het maar even nodig. En daarna ben je weer sterk en kan je vol vertrouwen weer op je eigen benen staan.

kijk op www.d-lifecoaching.com voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten